söndag 18 december 2011

första risgrynsgröten sen 1989.

Då var det söndag, jaha jag har varken haft tid eller lust till att dela med mig av mitt händelselösa liv den här veckan. Det har varit mycket jobb.
I fredags fick jag leka med brurschan, det var kul, han är en liten ettrig pärla i livet som ja träffar alldeles för sällan, men ja mutade honom med ett par solgalsögon och lite chips, det gjorde susen.

Den andra lediga helgen på raken är det och lördagen spenderades i skärholmen, med johan och annika, sko inköpen haglade och de blev 3 par på 45 minuter för att sedan avslutas med ett par innetofflor och en klänning från mq's provkollektion för våren, chickt!
därefter vankades det födelsedagskalas hos mamma, hon hade köpt en "barbietårta" som hon valde att uttrycka det, en rosa marsipantårta, jag gillade den, men å andra sidan så gillar jag ju tårtor i allmänhet.
Kvällen avslutades med lite julmys hemma hos sofie, ja åt hemlagad risgrynsgröt och egen gjord glögg, glöggen hamnade mycket högre upp på listan än gröten.

Nu sitter jag med en färg i håret och känner mig rejält förortsaktig.

1 kommentar:

Frida sa...

Haha, skön bild! Inte utan att man blir lite sugen på en Paradisask...